PT Niklas

Sista oktober!!!

God dag! :D

 

Jag är fortfarande sjuk, men som jag sagt tidigare... Det tar flera veckor att bli helt återställd framför den typ av förkylning samt hosta som jag har. Men det går fortfarande framåt inom hälsan ;) Nu har halloweenhelgen passerat oss alla och nu är det höstlov för skolbarnen runt om i landet :D

Igår så tränade jag en ny kund som redan satsar på sin hälsa :) Han köpte ett PT pass av mig, men var så pass nöjd med informationen, instruktionerna och min pedagogik så han ville utöka sitt PT pass till en dubbel vilket jag självklart gav honom chansen till att få ;) Därefter blev det till att åka in mot Södermalm nämligen slussen där min studiekamrat väntade på mig vid Starbucks och vi har nu kommit igång med vårt gemensamma grupparbete inom Sports management och bara att ha kommit igång nu med grupparbetet känns otroligt skönt för om ca. 2 veckor ska vårt PM arbete vara läraren tillhanda på högskolan.

Ikväll blir det till att träna 5 PT kunder, börjar med två stycken samtidigt därefter tre stycken samtidigt ;). När jag kommer hem sent senare på kvällen så tänker jag börjar med faktureringen på en gång faktiskt. När den är klar då går jag över till kvällsrutinerna ;)

 

P S

Det roliga med gårdagens PT kund var att han ville ha kostrådgivning vilket han fick och han var tacksam för alla de svar som han erhöll. Hans stora fråga om rådgivning utav alla hans frågor och funderingar var om han skulle bruka PWO eller inte? Mitt svar var glasklart i den aktuella frågan som blev NEJ! Jag avrådde honom omedelbart från att bruka PWO av flera anledningar. Jag rekommenderade endast det som jag själv vet fakta om och är säkert att använda så som BCAA, EAA och vassleprotein utav mina sorter vilket han fick namnen på.

Mina kosttillskott är beprövat via blodprover, urinprover från mig och laboratorieanalys protokoll med SWEDAC som kontrollerar kvalitet och säkerhet. SWEDAC är alltså en myndighet för er kännedom :)

På bättringsväg :D
God morgon!

Igår kom första indikationen på förbättring inom sjukdomen och det går framåt än idag, men sakta dock :)
När man blir sjuk så är den allmänna rekommendationen att helt avstå all sort fysisk ansträngning och träning. Med fysisk ansträngning så syftar jag på då när du arbetar exempelvis.
Om du är i behov av att brusa upp dig snabbt av en händelse så kontrollera din andning och puls som är en kvitto för hur hårt det är för ditt hjärta när du fortfarande är sjuk.
Få i dig tillräckligt med mineraler och vitaminer särskilt av sorten C-vitamin, järn, magnesium och zink!
Godkända vitamintillskott finns att tillgå i mataffär och på apotek och dessa rekommenderade tillskott ska inte överdoseras och ska inte ersätta måltid heller. Kosttillskotten ska endast vara ett komplement till din sedvanliga kosthållning.
Förkylningar kan sitta i mer än en månad under din tid som sjuk och när du äntligen känner dig symptomsfri ifrån din sjukdom, så är min allmänna rekommendation till dig att fortfarande avstå träning ytterligare en vecka av säkerhetsskäl så att du inte snabbt åter blir sjuk på nytt igen. Vila är mycket viktigt särskilt när vi kommer till sömnbrist och sjukdom.
Vid förkylningar och övriga sjukdomar så är det allmänt känt för minskad aptit vilket inte alls är så konstigt. Men din svåra uppgift då som sjukling är att se till att du får i dig all nödvändig energi.
Frustationen är enorm, men vänta ut den väl så blir det bättre ska du se ;).
Regnovädret fortlöper vilket är dåligt, men men.... Det är Halloween helg nu och trevlig helg på er läsare!
Sämsta hälsoveckan på länge
God morgon läsare!

Jag är fortfarande sjuk och nu är barnen sjuka också samt övriga befolkningen runt omkring mig :(. Jag spår att jag är åter i träningsform om ca.2-3 veckor tyvärr och jag kommer att tappa otroligt mycket på den sjuka tiden :(.
Jag är så glad över att älskling finns hos mig :).
Har inte så mycket mer att berätta just nu.