PT Niklas

Kallelse till prov för domarutbildning
God dag! :D

Igår kväll lyckades jag att köra ett 60 minuters tidseffekt styrkepass som blev 100 reps shrugs med 24 kg vardera arm, 100 reps crunches, 100 reps marklyft, 50 reps vardera arm enarmsrodd 42.5 kg och 100 stycken abs roller. Träningen fortsätter ikväll ;) ...
Igår kväll fick jag ett positivt skriftligt besked som gällande en kallelse för mig till det första provet för antagning till domarutbildning inom Body building ;D. Så nu jävlar blir det väldigt mycket plugg fram till den aktuella provdagen. Det känns pirrigt faktiskt för min del och trodde inte att jag skulle komma så här långt under denna fleråriga process för bara den förberedande delen :D.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig helg!
Marknadsföring & Evenemang
God dagens!

Ikväll tänkte jag återuppta styrketräningen efter uppehåll från förkylning.
I övrigt så har företaget gått in stort med 2 olika marknadsföringar på sociala medier, det första är för evenemanget N.G Goal Vision Dream där det är flera olika grenar som deltagarna tävlar inom och det kommer att bli roliga moment ;).
Sedan så marknadsförs företaget intensivt veckan ut.
Få se om det blir några goda resultat utav PR satsningen? ;).
Det verkar finnas ett större intresse för evenemanget och jag hoppas för deltagarnas bästa att de läser annonsen ordentligt och villkoren för att få deltaga.

De 3 grenade byggstenar
God morgon!

leucin, isoleucin och valin är de tre grenade aminosyror (byggstenar protein) som har det viktigaste rollen inom proteinsyntesen i din kropp.
Av dessa tre nämnda ovan så skulle jag vilja påstå att just leucin gör det absolut grövsta jobbet inom syntesen i musklerna.

Här har ni tillgång till idrottsforskning från Sverige:

http://centrumforidrottsforskning.se/research/hur-viktig-ar-aminosyran-leucin-relation-till-ovriga-essentiella-aminosyror-vad-galler-formagan-att-stimulera-proteinsyntes-muskeln-efter-ett-styrketraningspass/#

Jag citerar... " Resultaten visar att proteinsyntesen under de första 90 min efter träningspasset var högre när försökspersonerna intog essentiella aminosyror eller enbart leucin. Vid intag av essentiella aminosyror utan leucin var syntesen 25 % lägre och låg på samma nivå som vid intag av placebo" så står det i rapporten som går att läsa om som jag har länkat till och här ser vi det viktiga med just leucinets funktion. Och en annan viktig faktor att ta till sig är just detta som jag citerar ur rapporten... "Resultaten visar att leucin har en avgörande roll vad gäller aktivering av enzym som reglerar nybildningen av muskelprotein. Förhöjda nivåer av leucin är absolut nödvändig för att proteinsyntesen ska stimuleras. Denna effekt kan inte kompenseras av de övriga aminosyrorna när leucin saknas". Just den sistnämnda meningen i det andra citatet är ju en s k "WOW" effekt.

Må så gott så länge! :)