PT Niklas

Sista dagen i statens tjänst innan sommarsemestern!!!! :D
 
God morgon alla mina läsare! :D

Nu räknar jag timmarna ordentligt ;) och strax är det bara 6 arbetstimmar kvar i statlig tjänst innan jag skjuter ut mig ifrån statens kontor. Tyvärr är det inte min sista arbetsdag innan semestern och det beror på mitt företag. Min absolut sista arbetsdag innan sommarsemestern blir på söndag.

Igår var jag ute och löptränade 8 km och det gick bra, men var segt. Jag var mer motiverad psykiskt än fysiskt vad gäller all typ av träning :D hahaha...
Efter konditionsträningen så växlade jag om till styrketräning och jag var inte nöjd med min prestation där, men jag utförde klart mina övningar i alla fall. Det blev tunga arm curls med hantlar, tunga axel press med hantlar, raka crunches, hästen och russian twist samt pull over. Jag hann även utföra 300 jobbiga armisar och idag har jag utfört ytterligare 300 stycken och har därmed redan uppnått mitt träningsmål för denna statliga arbetsvecka (mån-fre) med hela 600 stycken armhävningar :D.

Igår kom en till leverans till företaget som ni kan se på bilden :).
Jag tittade igenom företagets nya broschyr där företagets tjänster framgår i och de var väldigt fina gjorda. Jag är hel nöjd med dem faktiskt och kommer att beställa mer av just denna sort vid behov :).
 
För bästa möjliga muskelutveckling inom träningen så brukar jag rekommendera att oavsett träningsform så är aktin och myosin beroende av att töjas ut och dras ihop med andra ord koncentrisk/excentrisk rörelse ;).
När jag har undervisat PT inom engelskan så använder jag mig utav uttrycken "Flex" & "Stretch" och använd ett lagom tungt motstånd så att du lyckas bryta ner muskelfibrerna på rätt sätt genom att du kan känna av s k "växtvärkeffekten" om ni förstår mig rätt.
 
Ikväll efter mina planerade 8 km så har jag då sprungit en uppdelad sträcka som motsvarar MARATHON på 5 arbetsdagar bara.
På söndag har jag 2 st inbokade PT kunder sedan blir det semester ;) och nu önskar jag er en riktigt trevlig helg!
 
 
 
 
Investeringar
 
Hejsan!
 
Företagets investeringar börja dyka upp i olika omgångar där jag senast idag har köpt in ett nytt redskap inom personlig träning ;). Senast idag beställde jag in ett nytt styrkeredskap som jag hoppas stort på ;).
Igår kom denna magnetreklam till mitt fordon och byggmötet gick rätt så bra som tog lite mer tid än vad jag har råd med, hela 2 timmar och 20 minuter drygt. :( Med detta så resulterade det i att jag fick lov att ställa in min styrketräning som skulle ha ägt rum efter konditionsträningen på 8 km :(.
 
Ta en titt på denna motivation/inspirationsvideo till träning. Efter min granskning av videon så utförs inte alla övningar korrekt för er kännedom, men är bättre att utföra än att ignorera dem :).
Träning är ju en riktigt bra livsstil som du själv vinner på och den bästa träningen som du kan träna är just varierad träning. Lagom träning brukar jag rekommendera för att förebygga idrottsskador bland annat och för att inte slita ut sin kropp mer än nödvändigt till ett friskt och starkt levnadsliv :).
Jag kan säga med erfarenhet att det jag nyss nämnde är faktiskt sant. Jag började nämligen min idrottskarriär inom lång och medeldistanslöpningen som tonåring och jag tränade på elitnivåer som resulterade i slitage.
När jag fick min dom meddelad av läkaren på Huddinge sjukhus så fick jag 6 månaders träningsförbud inom löpning om jag någonsin ville kunna springa igen på äldre dagar och jag tog läkarens ord i dess orda bemärkelse kan jag lova er ;). Därifrån började min nya träningskarriär inom idrottslivet som är styrketräning och här sitter jag nu och tittar i backspegeln tillbaka i livet om allt som jag har gått igenom och vart jag har hamnat idag.
 
 
 
Ikväll ser jag fram emot mina planerade 8 km löpning med mina nya härliga boots och tänker se till att styrketräningen blir av också ;). 
 
https://www.youtube.com/watch?v=YdB1HMCldJY
 
 
 
En fin dag :)
 
God morgon! :)

Igår löptränade jag 8 km som planerat men råkade ut för idrottsskador i samband med löpningen :(. Frågan är nu och jag kan löpa 3 gånger till som är mitt mål för veckan?
Jag får helt enkelt prova mig försiktigt fram sent ikväll efter mitt byggmöte inom föreningen.
Jag lyckades trots mina skrikande muskler av smärta träna 200 reps raka crunches och 100 reps abs rollout med ab roller.

Jag glömde nämna att jag även utförde 50 reps på bryggan igår kväll ;D. Jag har en sån träningsvärk så jag är osäker på hur mycket jag står ut med dessa tre återstående dagar av träning :(.

Under gårdagen så investerade jag ett par nya löparskor som ska minimera mina löparskador och som har kostat 1400 kr, men var prissänkta pga. outlet ;). Priset misstänker jag var nedsatta av färgerna. Men ibland måste man ju göra skäliga undantag och jag gick på funktionaliteten och magkänslan som sade "KÖP FÖR FAN" :D efter att jag provade skorna och de kändes bra för mitt syfte med dem ;) som är löpning/träning.