PT Niklas

Förkyld och strax 1 år äldre
 
God morgon på er mina duktiga läsare!

Idag är det sämre väder och mer blås :(. Och det värsta är inte vädret tycker jag, utan det är att jag är förkyld dagen innan min dag :(.

Igår kväll så styrketränade jag effektiv träningstid på hela 50 minuter+ tillsammans med fästmön och det var trevligt :).
Det jag körde var hantel press, shrugs, crunches och barbell arm curl och extra många crunches där jag kopplar ihop benen med hjärtats ben och övar tillsammans i ett jämt och kontrollerat tempo där vi hela tiden känner muskelkontakten vilket alltid är A & O inom styrketräningen ;).
På en av korten så ska jag just lyfta upp en 24 kg kettlebell som jag använder till shrugsen dvs. "shoulders up" ;D. Observera att jag inte spänner benen på något särskilt sätt, hahaha... :D

Och igår hämtade jag faktiskt ut de nya reklamkläderna för företaget där jag kommer att visa upp ett förebildsläge som direkt reflektion till vad N.G Goal Vision Dream speglar inom fysiken ;).
Och där vill jag också var noga med att påpeka att jag inte heller spänner mig på någon bild alls dvs. flexar. Och om ni nu tycker att jag är V-formad så ska ni bara veta hur jag ser ut när jag är i tävlingsform och frisk samt när jag flexar ut ordentligt den breda ryggmuskelaturen ;D.

Tyvärr så har jag blivit smittad av en vis person gällande förkylningen och jag vet vem, men nu gäller det att vila och försöka återhämta sig i form på nytt för att så småningom kunna återuppta träningen igen :). Igår kväll innan lägg dags så drack jag ekologisk te med mycket svensk honung och ingefära vilket var en kanon god hälsoboost :).
Jag har i alla fall hunnit få 2000 stycken armhävningar utförda från i måndags utöver konditions och styrketräningen i övrigt på hemmaplan vilket jag är jävligt nöjd med ;).

I morse när jag läste i dagens Metro, på sid.12 där så blev jag extra glad över en kvinnlig PT som tyvärr inte hade sin egna kropp som en god förebild, men redogjorde utförligt och bra hur du ska träna rätt på bästa sätt teknikmässigt när du utför just armhävningar.

Jag håller med hennes text och den bild som visades i artikeln.
Det finns olika tekniker och var det ska extra mer på, men det handlar om mycket annat också än bara teknik som exempelvis timing, kost, sjukdom/skadehistorik, fysik status etc.
Men den gamla hederliga klassiska övningen är riktigt bra när du utför den korrekt så att säga ;).



Som domaraspirant så ser jag mycket fram emot att få möjlighet till att provdöma tävlingar och här tänker jag bjuda på något fint inom fysikens värld som jag länkar er till, dock gäller tävlingsgrenen männen bara vid detta klipp: https://www.youtube.com/watch?v=DACdlUxddeE
 
Trevlig helg!