PT Niklas

Nu är jag igång igen ;)
God dag mina kära läsare! :D

Härligt att vädret fortfarande håller i sig :D här i den kungliga huvudstaden Stockholm.
Igår kväll återupptog jag träningen med att styrketräna 1 timme ;). Hjärtat var med också under träningen och körde sitt race. För mig blev det att stärka pectoralis major, biceps, triceps, deltoids, trapezius, latissimus dorsi genom att träna biceps curl, triceps extension, bent over row, dumbbell lateral raise och armhävningar 150 stycken.

I morse gjorde jag ytterligare 150 stycken armisar och är uppe nu i 300 stycken armhävningar och veckans mål är att senast imorgon fredag, hinna göra totalt 500 stycken armisar ;).
Ikväll fortsätter styrketräningen på hemmaplan :).
I morse fick jag även en ny PT kund som valt att anlita just mig av alla som går att välja bland och ville ha ett 5 pack med mig vilket jag ställde upp med och har redan bokat upp de två första tillfällena.

Nu när allt mer folk börjar tänka djupare på Beach 2017 med att komma i topp form så är en god förebild det första som en del bara tänker på och försöker efterlikna :D efter mina utfrågningar som gjorts bland både PT kunder och icke PT kunder.
Senast igår fick jag en fråga hur gör jag för att underhålla min muskelatur eftersom att jag inte tränar varje dag. Svaret var relativt enkelt att svara på. Nr.1 Återhämtning=vila och anpassad kosthållning. Nr 2. är att powerwalka till och från jobbet och springa i trappor istället för att gå uppför ;). Nr 3. träna kroppen aktivt genom olika typer av fysisk ansträngning exempelvis armhävningar, situps, boxning, löpning etc.

Men i grund och botten så handlar det egentligen om en rejält uppbyggd grund fysik som faktiskt tar år att bygga. Vet ni varför det tar just "år" att bygga upp den? Nr.1 ÅTERHÄMTNINGEN. Det ordet är lika tungt och viktigt som namnet TRÄNING. Dessa två ord kopplas ihop med sömn och kost.

Nu tackar jag för mig idag! :)