PT Niklas

Onsdag som förvandlas till fredag
 
God morgon! :)

Igår ställde jag olyckligtvis in min träning pga. omprioritering av andra arbetsuppgifter som stod på kö :(. Men ikväll får jag ta igen det ;).

Igår hämtade jag ut mitt proteintillskott och jag blev så glad över det :D.
Denna morgon inledde jag med 550 stycken armisar och är uppe i 1100 stycken armhävningar hittills ;D. Jag kommer att uppdatera som jag brukar under dagens gång med bloggen när jag kommer upp i ännu mer armisar ;).
Det viktiga var ju att uppnå arbetsveckans uppsatta träningsmål vilket nu är uppnått och mer än så :D.

Till kvällen som sagt så blir det träning enligt mina planeringar och det kommer att bli core och rumpa som prio, resterande muskelgrupper blir en bonus :).
Nu har jag också avsatt ett par löparskor för utomhusbruk så slipper jag svetta ner vardagsskorna :D.

Får se vad denna långhelg har att bjuda på :).

Nu önskar jag er alla följare, en mysig och njutbar långhelg! :D
 
Här bjuder jag på långhelgens motivationsfilm till er brudar ;):
 
 
Kom ihåg att träna rumpan mer är väl så at den utvecklar sig på bästa möjliga sätt och det finns massvis med olika bra övningar att träna till. När ni exempelvis kör de klassiska momenten som knäböj och raka marklyft så tänk på att aktivera Gluteus maximus så att det känns ordentligt efter varje repetition av övningen :).
Muskelkontakt är A & O i alla träningsmoment och glöm inte bort det, därav länkar jag till denna video för er tjejer. Observera att videon är lika tillämpbar och korrekt på alla oavsett kön för kännedom. Så stirrar er inte blinda på att det är just en tjej som redovisar övningens utförande. Det finns en del som stör sig onödigt mycket på "små saker" och försök att förbise sådant du stör dig på ur genusperspektiv bland annat. Koncentrera dig istället på kunskapen i hur du ska göra övningen korrekt med mera ;).