PT Niklas

1000 armhävningar
Hallå där ute och hemma! :D

Idag har jag redan uppnått mina uppsatta träningsmål med armisarna :).
Jag kämpar på med min förkylning som ligger och lurar :(.
Dock började jag från och med idag att känna mig friskare vilket är ett positivt tecken :D I alla fall. 1100+ stycken exakt är jag uppe i nu på 2 arbetsdagar.
om jag kan lyckas med att bibehålla min uppbyggda fysik och träna er utav likvärda metoder som jag kör med så här kommer hemligheten med framgången 😉... Disciplin hela vägen dvs. Från början till slutet och hur du pallar av med alla set är att stretcha/flexa och känn de djupgående muskelkobtakterna genom att utföra armisarna både snabbt, lagom och sakta. När du känner mjölksyran, när armarna börjar skaka så är du nära målet. Glöm inte bort att du får aldrig ge upp!
 
Under vilotiderna (återhämtningen) så bör du känna i muskelaturen att kroppen är under uppbyggnadtion med ”träningsvärk av positiv karaktär” ;).
Glömbinte att tillse kroppen med energi då och då exempelvis frukter och ät gärna mer protein till mellanmål och dylikt 😃. Kroppen kan bara ta upp ca. 27-30 gram protein per måltid så allt överskott över det är totalt onödigt!!