PT Niklas

En fin dag :D
God förmiddag!

Igår kom jag upp i 1000 stycken armhävningar totalt baserat på 2 arbetsdagar ;) och idag har jag återigen kört på med ytterligare 500 styrkekrafter och är uppe i 1500 stycken redan på 3 dagar ;D.

Jag ställde in för andra gången kvällsträningen igår för att tillbringa mer tid med hjärtat Igår vägde jag in mig på 87 pannor, så det gäller att deffa på för min del samtidigt som jag måste bygga. Jag köpte in igår även 2 burkar EAA som jag har letat länge efter på gymgrossiten som ligger på Sveavägen här i den kungliga huvudstaden Stockholm.

Här kommer lite nyttig information där källan är ifrån Livsmedelsverket "Protein: hur mycket är lagom?" :
 
Enligt deras artikel på sidan 7 så kan ni tydligt se 3 olika tabeller gällande hur mycket energi du som idrottande behöver beroende på din ålder och kön. Om vi tar mig själv som ett exempel som är på 31 år gammal så rekommenderar alltså den svenska myndigheten Livsmedelsverket mig att minst inta 3000 kcal/dygn!
 
Detta stöd ger mina egna studier ytterligare ett starkt stöd när jag ger rådgivning om kosthållning etc. och själva tränandet i sig också :). Deras artikel ger mig extra stöd även för muskelnedbrytningsprocessen och att pga. det i samband med idrottande så ökar kroppens behov på mer protein alltså byggstenar. All överskott av näringsämnen omvandlar kroppen till energireserver.
 
En annan sak som är bra för er läsare att känna till, är att kroppen kan bara ta upp ca.27-30 gram protein per måltid som du får i dig! Så mer protein än så per måltid är lika med slöseri!